29 August 2013

Berpantang dengan Shaklee




Ini set berpantang yang saya makan semasa pantang.
 ESP+Vitalea+B Complex+Chewable vit C+ Zinc Complex. 

Saya mula makan lepas 3 jam bersalin, masih dalam wad. Tak perlu risau baby kuning atau panas.

Alhamdulillah, rasa sihat, luka bersalin cepat sembuh, susu badan sangat banyak, badan tak penat walaupun baby selalu berjaga malam. Berbeza sekali sewaktu berpantang anak pertama dulu. Mungkin juga itu pertama kali. 

Bersalin kali ini, bulan puasa, untuk berbuka, kadang-kadang  saya masak. Tapi suami larang keras saya masak. Rehat, rehat dan rehat katanya. Dia balik dari kerja, beli lauk di Bazar Ramadhan. Yang pastinya setiap hari saya masak nasi.

Esok genap 60 hari.

Set ini boleh mula diambil semasa mengandung, masa berpantang, boleh teruskan sehingga bila-bila pun. Jika mahu kurus lepas bersalin, tambah Lechitin. Jika mahu susu badan banyak, tambah alfalfa.
















No comments: