25 November 2010

Lelaki atau perempuan?

Tajuk entry ni bukan pasal jantina anak sesiapa yang bakal dilahirkan... hehehe...
Saya rasa sangat tertekan dua tiga hari ni. Mencari sesuatu sebagai hiburan. Line internet selalu buat hal. Full Moon Syndrome kah?

Saya menggodek-godek di desktop dan jumpa ini.
Gambar contoh sahaja. Di dekstop saya berlambak dengan ikon lain.
Itu adalah ikon bagi mengetahui jantina PC atau laptop masing-masing. Mari saya ajar cara nak ketahui jantina laptop anda.

1. Buka notepad dan taip atau paste ayat ini dalam notepad:    CreateObject("SAPI.SpVoice").Speak"I love YOU"


Macam ini.
 
2. Kemudian, savekan. Ubah save as type kepada All Files. Lebih baik save di dekstop untuk mudah mencarinya nanti.

  Namakan fail tersebut sebagai love u.vbs


3. Tutup  notepad apabila siap save. Lepas itu,  double click file tadi (love u.vbs) dan akan dengar suara "i love u."

Cuba dengar betul-betul suara "i love u" tu....suara lelaki ke perempuan?

hehe...Sila mencuba bagi mengisi masa lapang.
Laptop saya? Sukar dikenalpasti, khunsa kot...

No comments: