08 December 2010

Bertukar...

Semalam, semua orang cerita pasal hijrah...

Oh, Selamat tahun baru 1432H. Semoga dalam kasih sayang Allah SWT sokmo.

Awal hijrah saya tahun ini dimulakan dengan perubahan nombor telefon dan telefon bimbit. Sebabnya, telefon bimbit saya tercicir ahad lepas. Terpaksa beli telefon baru dan nombor baru. Sebab ada program urgent yang perlu diselesaikan dalam masa terdekat. Jadi perlukan satu nombor untuk berhubung. Tapi nombor lama akan digunakan juga. Nanti akan dikhabarkan. Kepada sahabat-sahabat yang masih belum ketahui nombor saya, sila berhubung dengan saya melalui FB. heheh..

Ramai yang bertanya, macam mana boleh hilang atau tercicir, bila hilang etc..

Suami saya suruh jawab, "Ore Kelate ambil."

Sebab yang mengambilnya adalah orang Kelantan. Hakikat. Suami saya telefon berkali-kali selepas didapati telefon itu hilang, yang menjawab adalah suaranya. Pemandu teksi yang membawa kami dari Bukit Jalil ke Bangi. Tapi 'beliau' memutuskan talian. Kemudian, tidak dapat dihubungi lagi.

Bukannya saya sayang sangat dengan telefon itu, tetapi kesal dengan sikap 'beliau'.

Doa saya agar telefon itu digunakan untuk ke arah kebaikan. Bagi pada orang susah yang betul-betul memerlukan pun ok juga. Pahalanya saya dapat.

Cadangan saya, sebelum anda menaiki teksi, tanya dulu dengan soalan,
"Pak cik, pak cik solat tak?"

No comments: