24 September 2011

Rumahku Ofisku


Buku ini saya beli di Kedai Buku Banggol, sebuah kedai buku kegemaran saya di Kuala Krai. Sewaktu tercari-cari buku yang sesuai untuk dihadiahkan kepada sepupu sempena perkahwinannya, saya terpandang buku ini. Sebenarnya, sudah beberapa kali melihat buku ini sebelum ini. Cuma kali ini saya terus membelinya tanpa berfikir panjang.

Buku nipis dengan 127 halaman ini ditulis oleh seorang suri rumah yang berkerja dari rumah. Sejak 2003. Pelbagai panduan seperti:
Tips bekerja dikelilingi anak-anak.
Tips mengatasi tekanan dan rasa rendah diri.
Tip berhadapan dengan cabaran bekerja dari rumah.
dan banyak lagi....

Membaca buku ini dari bab ke bab, dari halaman ke halaman, seolah-olah membaca pengalaman dan kisah hidup saya sendiri. Namun, banyak tips yang sangat berguna boleh diambil dari buku ini.
Fuhh, semakin bersemangat meneruskan kehidupan sebagai suri rumah di samping kerja-kerja sambilan.

Semoga berjaya dan rajin sokmo MamaNasih!

p/s: Sedang berusaha menjadikan rumah sebagai ofis... huhu

No comments: