24 December 2013

Testimoni Mealshake: Menambah selera makan dan batuk

Testimoni Meal Shakes dari ibu-ibu yang bahagia kerana anaknya sihat.

Puan Norhazwani ~ Selsema Dah Tiada, Selera Makan Bertambah

Adam dah consume Meal Shakes dalam 2 minggu lebih. Minggu pertama tiada apa-apa progress.
...

Masuk minggu kedua, saya dah mula perasan yang selesema Adam makin lama makin berkurang. Sekarang memang dah tak ada langsung. Batuk pun dah baik, cuma kadang-kadang sahaja dia batuk sikit-sikit.

Yang paling saya suka ketika makan, selera dia makin bertambah. Dulu nak habiskan 90 ml susu pun susah. Umur dah setahun tapi masih minum 90 ml sahaja sedangkan budak-budak lain seusia dia minum aound 180 ml. Sekarang boleh habiskan susu 120 ml, bubur semangkuk habis, then puding 4 ketul. Semalam dah makan bubur habis semangkuk, then continue telur goreng mata 1 biji, tambah lagi susu 120 ml 2 kali sebelum tidur.

My parents and parents in law ada cakap my son badan nampak berisi sedikit berbanding dulu.

Alhamdulillah. Saya akan teruskan lagi sampai dia besar."
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Puan Lia ~ Penawar Asma dan Bronkitis

Kawan-kawan yang baca blog saya ni tentu tahu anak saya Irfan is suffering of bronchitis problem which eventually will leads to asthma. Dah banyak produk saya cuba tapi most of it tak serasi dengan Irfan. So, saya bagi Irfan try Mealshake. Mula-mula tu Irfan nampak ada selera makan balik. Sebab before this dia memang skinny and saya masak ape pun dia taknak makan. After few days trying, nampak dia active, tak cepat letih dan tidur malam pun taklar sharp kol 8mlm dah. If not tak sempat nak main2 dengan Irfan dah dia nak tidur.

Then, after that, Irfan demam 2 hari, tapi saya tanya Cery sebab ape dia demam after consume Mealshake, Cery kata, body dia tengah create antibodi tu pasal dia demam tapi teruskan bg Mealshake. 2 hari demam plus dengan batuk asthma Irfan, cukup merisaukan saya. Saya teruskan bagi Mealshake, masuk hari ke-3 Irfan dah tak demam and batuk2 asthma dia terus hilang. Irfan kembali aktif (actually aktif lagi dr biasa..hehe..) dan makan pun nak sahaja. If not, kalau dulu kena asthma attack, dah baik pun taknak makan, minum susu je. Risau Ummi tau..! Sekarang ni, Irfan makan pun dah start with those contain cow’s milk. AlhamduLILLAH. Mealshake ni senang je nak bagi Irfan sbb boleh bancuh dalam susu dia. Sehari sekali, satu sudu teh campurkan dalam susu dia.
 

No comments: