05 January 2011

Nasi dagang...

Salam tahun baru.. Sudah 5 hari berganjak ke tahun 2011. Pagi ini, sambil menguruskan Si Amad yang sudah 7 bulan, tiba-tiba dalam fikiran dan hati cakap, 'bestnya makan nasi dagang.' Teringat nasi dagang yang dibuat oleh K Long masa hari raya haji hari tu.

Saya cadang nak masak spageti untuk hidangan pagi raya. Sebabnya, apabila hari raya korban, menu kami setelah lembu dikorbankan adalah nasi, nasi dan nasi.

Tapi anak saudara yang sorang ni request nasi dagang yang dimasak ummi dia.(K Long saya la tu). Ummi dia masak  je la... 
Nasi dagang dengan lauk gulai ikan ayo or ikan tongkol dan gulai ayam.

Sepatutnya, makan salah satu lauk je. Tapi ni nasi yang dimakan oleh anak saudara saya. Mengidam sangat la tu.

Saya pun makan dua pinggan...
Sebelum pergi berperang ;)
Senjata untuk berperang berkorban..
p/s: Nanti saya dapatkan resepi nasi dagang dari Mama, pastu masak, pastu letak gambar kat sini...

No comments: