21 February 2014

Tips dan Petua Melicinkan Kulit Muka


Ini adalah petua tradisional untuk cantikkan kulit. Saya sendiri pernah buat masa zaman remaja dulu. Masa tu, jerawat halus tumbuh dengan subur. :)


Jom baca tips murah dan jimat di bawah.

1. Ambil tepung pulut dan campurkan sedikit air. Sebelum tidur, sapukan di bahagian muka  dan apabila bangun pada keesokkan harinya, cuci muka anda dengan air suam. Amalkan dua kali seminggu.

2. Gosokkan serbuk teh yang telah digunakan ke kulit muka. Biarkan selama tiga hingga lima minit sebelum dicuci sengan air suam. Amalkan selalu bagi menampakkan kesan yang ketara.




3. Kisar dua biji buah tomato bersama sedikit gula dan air. Tapiskan dan minum airnya di setiap pagi. Lakukan sekerap yang mungkin agar kulit muka bertambah licin.

4. Ambil wap air nasi atau buih atau yang sedang ditanak. Sapukan pada muka dan biarkan selama 30 minit. Lakukan setiap hari dan boleh lihat hasilnya.

5. Ambil sedikit beras dan rendam selama dua hari. Kupas sengkuang dan kisar bersama kunyit serta beras yang telah direndam tadi. Sapukan pada kulit muka setiap hari dan lihat hasilnya.


Selamat mencuba :)

Kedai Vitamin Mama Nasih





No comments: