23 September 2011

Pesta Konvokesyen UKM ke 39

Malam tadi ke perasmian Pesta Konvokesyen UKM...

Kami keluar dari rumah lepas Isyak, ke Hentian Kajang untuk beli tiket balik kampung dulu. Kemudian terus ke UKM. Kami sampai di tapak pesta sewaktu Canselor sedang melawat booth pameran dan kemudian santap. Sambil diiringi persembahan tarian oleh artisukma. Jadi terlepas acara sebelum itu. Oleh kerana Canselor sedang santap, kami pun berjalan-jalan untuk mencari bahan santapan juga. ;) (Sebenarnya malas nak menyaksikan tarian yang bernama SATU itu.

Berjalan-jalan 'melawat  dan menilai' booth-booth bersama Cik Hazwani dan Sis Aflah. 'Melawat dan menilai' --> sebab poket kosong.
Ahmad Nasih pula tertinggal dengan papanya dekat pentas utama. Teruja dengan tarian dan lampu yang lip lap itu. Tidak mahu berganjak pun.  Adoii, boleh rosak bakal ustaz dan al-hafiz ni.

Saya terbeli 2 helai busha untuk Ahmad Nasih. Hendak beli baju untuk diri sendiri, tapi poket nipis ;)
Kami melangkah pulang sewaktu lagu Negaraku dinyanyikan. Kami tetap melangkah walaupun orang lain berhenti berjalan dan aktiviti mereka.
Dalam hati berkata sinis, "Alangkah bagus jika semua menghormati bacaan al Quran dan azan sepertimana mereka menghormati lagu Negaraku."

Tentatif Pesta Konvokesyen UKM ke 39



No comments: