10 January 2014

Saya sebotol Vitalea


Saya adalah produk multivitamin yang pertama di dunia  dikeluarkan oleh Dr Shaklee. Ha, bangga tau!
Dalam sebotol ada 120 biji. Dalam setiap biji ada semua jenis vitamin. Sebab itu saya dipanggil MULTIVITAMIN.

Apa yang ada dalam saya?
 Vitamin A (carotene & Acetate)
 Vitamin C (Acid Acorbic)
 Vitamin D ( Cholecalciferol)
 Vitamin E (d-alpha tocopheryl acid succinate)
 Thiamin
 Riboflovin
 Niacin
 B6 (pyridoxine)
 B12 (cyanocobalamine)
 Acid folic
 Asid panthothenic
 Biotin
 Calcium
 phosforus
 Iodine
 Magnesium
 Zink
 Selenium
 Copper
 Manganese
 Chromium
 Molybdenum
 Nickel
 Tin
 Vanadium
 Boron
 Iron

Fuh, banyak tak bahan kandungan saya? Saya kan Multivitamin!!

Saya jadi pilihan siapa?
Pesakit anemia
Individu kurang selera makan
orang yang tekanan darah rendah
pesakit diabetes
Mereka yang selalu letih dan lesu

Kenapa saya menjadi pilihan?

Saya mampu menambah tenaga segera.
Jadi boleh bantu sistem memori dan lebih fokus.

Pelengkap Nutrisi- terutama jika megamalkan diet tidak seimbang.

Keupayaan sistem produktif- penting kepada kanak2 dan remaja yg sedang membesar.

Membantu stimulasi metabolisme dan lambatkan proses penuaan.

Saya adalah elemen penting kepada sel tubuh: sediakan asas nutrisi, pastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru (rambut, otot, kulit, kuku, dan hormon, serta jaga kesihatan tiroid)

Saya bantu melindungi fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

Macamana mahu makan saya?

Untuk kesihatan berpanjangan: Telan aja sebiji waktu pagi, sebiji malam. Pastikan selepas makan berat.

Untuk kekurangan nutrisi dan tenaga: telan aja 2 biji selepas makan pagi dan malam.
Testimoni :
" Sewaktu mengandung 7 bulan, tekanan darah saya rendah, saya cuba ambil vitalea, 2 biji sehari. Alhamdulillah, tekanan darah kembali normal dan saya dapat bersalin normal dan selamat." -Puan Fatihah.

Ok. Itu cerita saya, Vitalea.
Jumpa lagi.


Posted via Blogaway

No comments: